Albert Heijn (7,5) wordt door zijn klanten iets beter beoordeeld. De
marktleider verwierf daarmee een tweede plaats, drie plaatsen hoger dan in
het onderzoek een halfjaar geleden. Hekkensluiters zijn discounters Lidl en
Aldi (respectievelijk 7 en 6,8) en Spar (6,78).
GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten
voor hun supermarkt. Dit keer deden ongeveer zesduizend huishoudens mee aan
het onderzoek. Ze beoordeelden hun eigen supermarkt onder andere op netheid,
assortiment, kwaliteit en prijsniveau.
De minst gewaardeerde winkel (Spar) is volgens de klanten tevens ook de
duurste supermarktketen van Nederland, gevolgd door Golff en MCD. Maar die
laatste heeft wel het vriendelijkste personeel, gevolgd door Jumbo en Digros.
Aldi-klanten moeten het langste wachten bij de kassa, terwijl supermarktketen
Jumbo de snelste kassières heeft. Vissen consumenten bij de Aldi het meest
naast het net omdat producten zijn uitverkocht, de klanten van Dekamarkt
hebben hier het minste last van.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl